Ziemassvētku un Jaunā gada korporatīvo pasākumu tendences un piedāvājumi
Tuvojas gada beigas, un atkal klāt pasākumu laiks. Šis gads šai ziņā gan būs citāds, tomēr gatavoties gada nogalei būtu laiks sākt jau tagad. Pasākumu vadītājs Vova Azarovs dalās savās atziņās par korporatīvo pasākumu rīkošanu un šī gada tendencēm.
Ikdienas darbā organizācijās, īpaši vidējos un lielos uzņēmumos, parasti dominē korporatīvā kultūra ar mērķi gūt ienākumus, līdz ar to biežāk tuvas un draudzīgas attiecības paliek aiz biroja durvīm. Tā būtībā ir ļoti pareiza pieeja, taču pleca sajūta un pārliecība, ka varam viens otram uzticēties, ir darba dzīves nepieciešamība, jo tā vairo komandas produktivitāti ilgtermiņā. Tādēļ labs Ziemassvētku vai Jaungada pasākums ir pat nepieciešamība, jo dod iespēju kolektīvu pieredzēt no citas puses, izbaudīt draugu (ne darba rutīnas) atmosfēru ar kolēģiem, un pozitīvā gaisotnē, kas palīdz stiprināt kopēju organizācijas garu un saliedēt kolektīvu, pilnīgi atslēgties no darba tēmām.
Vieni no populārākajiem Ziemassvētku un Jaungada korporatīvajiem pasākumu veidiem ir tematiskās ballītes, kas ļauj izpausties ekstravertiem un radošiem cilvēkiem, kuriem, iespējams, ikdienas rutīnā pietrūkst uzmanības, savukārt pārējiem, kuri nevēlas “iespringt” radošajās tērpu pārdomās, izbaudīt atmosfēru. Galvenais – neaizmirst apbalvot tos, kuri ir piedomājuši pie sava tēla, un nespiest pārējos kolēģus obligāti gatavot tērpus, ja viņi to nevēlas.
Pasākumam – jā! Ar ko sākt, un ar ko šis gads būs atšķirīgs no pārējiem? Pirms plānošanas jāsaprot pasākuma budžets, ko organizācija var un vēlas ieguldīt. Tieši 2020./21. gadā šis ir viens no aktuālākajiem jautājumiem ekonomisku apsvērumu dēļ. Daudziem uzņēmumiem viena no prioritātēm būs noorganizēt gana interesantu pasākumu ar pēc iespējas efektīvāku budžeta izmantošanu. Tendence būs ieekonomēt līdzekļus attiecībā uz augstas klases virtuves izsmalcinājumiem un dārgiem skatuves māksliniekiem, tā vietā izvēloties ne mazāk profesionālus, taču sabiedrība mazāk pazīstamus, bet kvalitatīvus māksliniekus.
Ziemassvētku un Jaunā gada pasākumu veidi
Tā kā pasākuma plānošana ir lielā mērā atkarīga no darbinieku skaita, zemāk atradīsiet noderīgus padomus un idejas sava pasākuma rīkošanai atbilstoši savas organizācijas lielumam.
Kompaktām organizācijām (10-30 darbinieki) visoptimālākā iespēja varētu būt nelielas ģimenes tipa ballītes restorānā, ar viegliem komandas saliedēšanas pasākumiem, kur pasākuma vadītājs uzturētu brīvu un vieglu atmosfēru, novadītu foršas spēles, savukārt DJ nodrošinātu jautras dejas, foršu mūzikas pavadījumu un tehnisko nodrošinājumu.
Vidējām organizācijām (30-80 darbinieki)
būtu aktuāli viesnīcas vai konferences tipa pasākumi (kur tiek īrēta pasākumu telpa) un aicināts ēdinātājs. Šai gadījumā ieteikums sākt ar vieglām iesildīšanās aktivitātēm, tad dalīties komandās un uzspēlēt kādu foršu interaktīvu spēli, kā arī jautrībai - mazas individuālās atrakcijas.
Tā kā viena no pasākumu galvenajām sastāvdaļām ir dejas, noteikti svarīgs ir labs un pārbaudīts DJ, un būtu vērts padomāt par grupas uzstāšanos. Tie varētu būt “dzīvie muzikanti” ar dažādu repertuāru, kas spēlētu 3 reizes pa 40 minūtēm ar pārtraukumiem vai kāds labs dziedātājs, kas mudinātu viesus iesaistīties dejās. Ja atļauj budžets, vērts iekļaut dejotāju priekšnesumus vai kādu tematisku mākslinieku (burvju mākslinieks, cirka mākslinieks, stand-up šovs, akrobāts vai cita oriģināla žanra mākslinieks vai aktivitāte), kas saskanētu ar pasākuma virstēmu un piedotu “rozīnīti” pasākumam.
Lielām organizācijām (80 – 500 darbinieki)
Noteikti jāskatās izstāžu zāles, klubi vai koncertu vietas, kur ir plašas telpas. Tā iemesla dēļ, ka lielos pasākumos ir praktiski neiespējami individuāli veltīt uzmanību katram viesim, ir jādomā par atsevišķu mazāku aktivitāšu plānošanu. Tās var būt, piemēram, dažādas meistardarbnīcas un atrakcijas, kas paralēli notiek vienā laikā, lai viesi var migrēt no vienas aktivitātes vietas uz otru.
Būtu svarīgi pārdomāt skatuvi un dekorācijas. Lai pasākums būtu jautrāks un interaktīvāks, iesakām izmantot tehnoloģiju iespējas (Online balsošana), dažādas atjautības spēles (iespēja uz skatuves uzspēlēt kādu no populārajām spēlēm (“Uzmini melodiju”, “Bingo” spēle, “Brīnumu lauks” utt.) – aktīvākie kolēģi piedalās spēlē, savukārt pārējie gūst prieku un nereti smieklu devu, vērojot notiekošo.
Viena no šī gada populārākajām idejām ir taisīt savas organizācijas Eirovīziju! Kā? Organizācijas izveido darbinieku komandas (var veidot pēc ķīniešu horoskopa, kur katram gadam atbilst savs dzīvnieks), un katra komanda izveido muzikālu priekšnesumu.
Tāpat arī šai gadījumā noteikti neaizmirstiet – ir svarīga forša “dzīvo muzikantu” grupa, kas labi izskatās uz skatuves.
Savukārt oriģināla žanra mākslinieki vienmēr uzjautrinās viesus. Tematiskie foto stūrīši, lai pēc pasākuma viesiem ir, ko atcerēties un ar ko dalīties sociālajos tīklos. Atkarībā no pasākuma tematikas, var padomāt par darbinieku gada nominācijām.
Savukārt mikro organizācijām (5-10 dalībnieki) vispiemērotākais būs komandas saliedēšanas tusiņš, piemēram, ēdiena gatavošanas meistarklase, gleznu zīmēšanas meistardarbnīca un tamlīdzīgi pasākumi, kas ļauj kolēģiem vienoties kādā foršā kopīgā aktivitātē. Pēc pasākuma var kopā aiziet padejot uz klubu, iepriekš rezervējot galdiņu savai kompānijai.
Ko vēl ir vērts zināt?
Daži jauninājumi tirgū
Ja esat gatavi kam oriģinālam, šobrīd tendence ir grafiti mākslinieki, kas piedāvā kolektīviem kopā uzgleznot grafiti gleznu (to ir iespējams nodrošināt arī iekštelpās, izmantojot ūdens bāzes grafiti krāsas). Formāti ir dažādi – liela sienas glezna vai iespēja to sadalīt vairākās mazākās kanvās, izlozēt, kura tiks kuram departamentam vai izspēlēt balvās individuāli.
Par “dzīvo mūziku”
Šobrīd tendence algot ļoti kvalitatīvu, bet mazāk populāru profesionālu mūziķu grupu, kuri sagatavo iepriekš saskaņotas dziesmas. Šāds variants ļauj ieekonomēt līdzekļus, ņemot vērā, kāds ir pazīstamu slavenību honorārs, savukārt pasākuma atmosfēra ir brīvāka, nezaudējot kvalitāti.
Comments